Waarom als webwinkel gebruik maken van e-fulfilmentDit artikel gaat over de redenen om als webwinkel gebruik te maken van e-fulfilment. We gaan uit van een fictieve webwinkel en gebruiken die om aan te geven waarom e-fulfilment een goed idee is. Een fictieve webwinkelJe overweegt een webwinkel te beginnen. Je kunt aan een aantal interessante producten komen. Je hebt een onderzoek gedaan en vastgesteld dat je met die producten een tamelijk uniek aanbod hebt. Je hebt je verdiept in aspecten als de verkrijging van die producten, levertijd, prijzen, verdiensten, orderverwerking en -aflevering, betaling en wettelijke vereisten. Je begint klein en dus hou je alles in eigen hand. Je hebt je bedrijfje op allerlei manieren elektronisch bereikbaar gemaakt en je bezit een opslagruimte voor de producten. Je webwinkel groeitJe verwachting komt uit. Je webwinkel begint goed te lopen. Je krijgt het met de dag drukker en dus ga je op zoek naar hulp. Die moet bijna een kloon van jezelf zijn, een manusje-van-alles. Je hebt nog genoeg ruimte en handen, en dus ga je op dezelfde voet door. Je webwinkel groeit verder. Nu wordt je geconfronteerd met een aantal uitdagingen. Je hebt nog meer hulp nodig, je merkt dat je te weinig met marktonderzoek en de website kan bezighouden, en je begint uit de beschikbare ruimte te groeien. Het wordt tijd om eens na te denken over hoe je verder gaat. UitbestedingUitbesteding lijkt een goede optie. Als eerste wil je de beperking van de beschikbare ruimte oplossen. Ergens een bodega huren, zou kunnen. Maar hoe hou je dan de situatie beheersbaar. Je kijkt verder en ontdekt dat er logistieke dienstverleners zijn, die je veel werk uit handen kunnen nemen. Je geeft de bestellingen door en zo’n dienstverlener zorgt ervoor dat de bestellingen in korte tijd bij je klanten terechtkomen. Die dienstverlening heet e-fulfilment. Meer over e-fufilmentDe e voor fulfilment staat voor elektronisch. Fulfilment is Engels voor volbrenging. E-fufilment is gericht op webwinkels. Zoals in de vorige paragraaf is aangegeven, slaat dat op het complete proces van orderontvangst van de webwinkel tot en met aflevering van de producten bij de klanten. Voor de bezorging gebruikt een fulfilment-dienstverlener normaliter een koeriersdienst. Zoals bij een webwinkel gaat het om snelheid, efficiëntie, en goede en betrouwbare dienstverlening. De hele keten van webwinkel tot koerier dient ervoor te zorgen dat de eerstgenoemde succesvol is ConclusieMet de uitbesteding van e-fulfilment kan je je beter concentreren op je website, de producten, de prijzen, de concurrentie enzovoorts. Je hoeft je ook geen zorgen meer te maken over de opslag van de producten. Daar zorgt de dienstverlener voor. |
https://surlogic.nl/ |